Digitale Signaler 15 – Apple viser vejen

Man kan ikke påstå, at man har en podcast om krydsfeltet mellem digital teknologi, kommunikation og markedsføring og så ikke tale om Apples store efterårsannoncering. Så det gør jeg …

ep15_fb2

Det er dagen derpå og Apple er kommet med deres store annoncering af nye produkter – og det blev helt som forventet. Der kom to nye telefoner: iPhone6 og iPhone6 Plus, der kom nyt styresystem (det var allerede annonceret) i IOS 8, der kom muligheden for mobil betaling med Apple Pay og der kom et nyt ur (eller der blev vist et nyt ur) ved navn Apple Watch.

Udover alt det gadget-nysgerrige i dette så er det vigtige faktisk bare det at det kom fra Apple. Fordi Apple er verdens mest værdifulde virksomhed. Så hvis de siger NU er NFC noget vi skal bruge til betaling – så lytter folk. Hvis de siger: “Det er smart at gå med smarte ure” – så lytter folk. På den måde bliver der plads til andre. For Androidtelefoner har allerede NFC, og hvis det slår igennem som betalingsløsning så kan det komme til at slå bredt igennem. For i sidste ende tvivler jeg på, at nogen banker for alvor vil udelukke alle der ikke har den nyeste iPhone. Det er alligevel for smalt et marked.

Hvis du har spørgsmål, forslag og kommentarer til udsendelsen så kontakt mig. Find mig her på siden, på Twitter, på Google+ eller på LinkedIN.

[gp-comments]

Ham der er den i Semiosis Formidling. Underviser, indholdsudvikler, nørd, surdejsbager, kommunikationsgøgler, provinsboer, eksilkøbenhavner, uegnet til militærtjeneste og venstresnoet.